اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

زرین‌دشت دومین شهر متقاضی استقرار مراکز مثبت زندگی در فارس

مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: شهرستان زرین دشت پس از شیراز بیشترین تقاضای راه اندازی مرکز مثبت زندگی در استان فارس را دارا است.

زرین‌دشت دومین شهر متقاضی استقرار مراکز مثبت زندگی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از زرین‌دشت،  محمدصادق کشفی نژاد در کارگروه اشتغال شهرستان زرین دشت از استقرار مراکز خدمات بهزیستی در قالب طرح  «مثبت زندگی» خبر داد و گفت: یکی از اهداف تاسیس مراکز «مثبت زندگی» در دسترس بودن خدمات برای عموم مردم است.

وی تاکید کرد:  استفاده از ظرفیت های محله ای و اجتماع محور، از دیگر اهداف راه اندازی این طرح است.

کشفی نژاد بیان کرد: هر مرکز مثبت زندگی با ظرفیت حداکثر 450 پرونده و حداقل 150 پرونده قابلیت تاسیس را دارا است و اولویت با مراکزی بوده که در مکان های کم برخوردار و بیشترین تعداد جامعه هدف را داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی فارس اظهار داشت: ۲۲ نوع خدمت برای مراکز  مثبت زندگی تعریف شده است. 

کشفی نژاد با اشاره به ارائه تسهیلات به مددجویان بهزیستی اضافه کرد : در شهرستان زرین دشت در یکسال اخیر بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است . 

وی با انتقاد از سنگ اندازی بانک ها برای ارائه تسهیلات به مددجویان تاکید کرد: افراد تحت حمایت بهزیستی از دهک های پایین و کم برخوردار جامعه هستند که می طلبد بانک های عامل  ضمن هموار نمودن مسیر دریافت تسهیلات این دسته از افراد در تامین ضمانت های بانکی همکاری لازم را داشته باشند.

کشفی نژاد خاطرنشان کرد : از مسؤولان بانک‌ها تقاضا داریم در تامین ضمانت پرداخت تسهیلات برای مددجویان بهزیستی از روش ضمانت زنجیره استفاده کنند تا شاهد پیوستن این افراد به چرخه اشتغال باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول